you're just like an angel

Nu är jag hemma från en vecka i Polen, Krakow! Det har varit awesome!
Såhär på ett ungefär såg veckan ut:

Måndag:
Vi kom till Krakow kanske runt 6 eller något liknande, vi fick rummen och sen gick vi ut och åt alla 33 pers eller hur många vi nu var. Sen hände det nog inte så mycket, vi gick nog mest och kikade lite sen gick vi och la oss.
Tisdag:
Då gick vi upp vid 7 för att äta frukost vid 8. Frukosten var ingen höjdare alls, usch.  Sen kom våran guid som hette Magda. Denna dag var det Schindlers fotspår som gällde. Det var mycket intessant. Efter detta hade vi fri tid från ungefär 3, då gick vi till köpcentret som hette Krakowska tror jag. Det var gör stort! Sen på kvällen gick vi ut och åt som vanligt.
Onsdag:
Denna dag fick vi gå upp tidigare, frukosten var kl. 7. Sen bar det iväg med buss till Auschwitz och Birkenau. Ja , vad ska man säga.. det var obehagligt. Det var stora, gigantiska inglasade montrar längs väggarna med flera ton hår dom hade hittat, helt avklippta flätor och sånt.. montrar med hur många kastruller som hellst, skor, barnskor, borstar, kläder, resväskor, burkar med gasen dom använde till gaskammrarna.. gaskammrarna fick vi gå igenom, även där ugnarna stod .. allt detta såg man på Auschwitz.
På Birkenau fanns det inte så mycket kvar, men det man fick se var barackerna där dom sov och där dom fick gå på toa. Gaskammrarna och ugnarna var fortfarande kvar fast bara i ruiner. Usch.. det var hemskt.
Förstår inte hur man kan bli så ond att man kan göra så mot människor..
Tosdag:
Kl. 8 var det frukost, denna dag var vi och kollade på ett vårdhem för äldre mäniskor. Själva huset var pampigt och jättefint. Personerna som bodde där låg flera stycken i ett och samma rum.
På eftermiddagen gick vi till två marknader som låg i närheten.
Fredag:
Vi åt frukost kl.7 och vid 8 var det dags för utcheckning från hotell City Hostel. Vi åkte därefter på ett studiebesök - rehabilitering för barn som hade funktionshinder. Det var roligt att se!
Efter detta fick vi lite fri tid, kollade lite i affärer i Köpcentret, åt lite och sen åkte vi mot flygplatsen och åkte mot Rygge i Norge. Där blev vi hämtade med buss, var hemma runt halv 1.

Jag har nog aldrig gått så mycket i hela mitt liv som jag gjort denna veckan. Fötterna ömmar fortfarande!

Saker jag köpte:
* 4 Nagellack
* Parfym
* Läppglans
* 2 Bh:ar
* RÖDA CONVERSE !!! Kärlek.

Veckan har varit hur lyckad som hellst. Det har varit helt galet roligt!
Ikväll blir det grönsaker med dipp och Yrrol!
Ha en bra kväll!
Puss ♥



Du är resan som jag velat ska ta fart
Du är gåtan som jag aldrig löser klart
Du är början på nåt nytt och nånting underbart
För mig, för mig, för mig..

Kommentarer
Postat av: fannyisaksson

Låter som att ni har haft en riktigt bra resa! =) Miss u!

2010-05-10 @ 15:11:57
URL: http://fannyisaksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0