Can't Stop Me Now!

Okej.Okej.Okej.Okej.Okej.Okej..
Var på kss idag och tog LP prov. (Prov på ryggmärgsvätskan). Det började med att vi var där vid nio. Dom satte på Emblasalva på ryggen och i armvecken. Vi väntade, väntade. Läste alla värdelösa tidningar från 2007 och frammåt. jag menar, hemmets journal är inte party att läsa i vanliga fall heller. Sen skulle dom ta blodprover på mig, 5 rör blev det bara idag. Hon satte dit en kanyl ifall läkaren ville ta fler prover efter Lp:n. Det roliga med det var att hon inte satte på korken på kanylen så hela hon, min arm, golvet och britsen blev helt nerblodat! Liiite klantigt måste jag säga. Jaja , sen fick vi vänta och vänta och vänta ännu lite till SEN.. kom Tamara (min läkare) då var klockan typ 12. Vi gick in i ett rum. Det var jag, mamma, två sjuksköterskor och min läkare inne i detta pyttelilla undersäkningsrummet. Jag la mig på "sängen", i fosterställning. Hon klämde och kände och grejade och sen stack hon mig. DRA HELVETE va ont de gjorde. Och sen hittade hon inte rätt , hon grejade och rörde med den där jävla nålen och helt plötsligt kom hon åt nån nerv eller kota eller nått. Det gjorde ont som faan! Jag skek rakt ut : AAJ SATAAAAAAN! Dom blev säkert livrädda. Då tog hon hur nålen och ringde efter en annan läkare. Den läkaren kom in och nu var det 6 pers inne i detta lilla rum och jag ligger fortfarande i fosterställning , helt livrädd.
Då satte han igång, och det gjorde precis lika ont! Dessutom domnade mitt ena ben! L.I.V.R.Ä.D.D.!
Sen låg jag där med den där nedrans nålen i ryggen medans det droppade vätska..
Nu är min rygg helt ömm.
Men jag fick faktiskt ett fint plåster, en nalle (av min läkare eftersom att det gjorde så ont.) och BIOBILJETTER ! haha. Ja , det finns ju inget ont som inte har något gott med sig, eller hur det nu är man brukar säga.
Jag hatar nålar. Dom är inte min vän.
Har även trappat ner på kortisonet! Wiie!



I, I'll get by
I, I'll survive
When the world's crashing down
When I fall and hit the ground
I will turn myself around
Don't you try to stop me
I, I won't cry
I found myself in Wonderland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0